Датчик NOx є одним із компонентів системи AdBlue, які найчастіше виходять з ладу. Що робити, якщо ви помітили несправність у своєму автомобілі? AdBlue – це робоча рідина, невід’ємна частина роботи сучасних дизельних двигунів. Під цією комерційною назвою випускається стандартизований водний розчин сечовини 32,5%. Назва належить німецькій організації VDA. Неліцензовані виробники пропонують рідину, що володіє тими ж властивостями, що і AdBlue, такі як DEF, Noxy AdBlue, AUS 32 або ARLA 32.
Основне завдання – нейтралізувати шкідливі сполуки, що містяться у відпрацьованих газах. Для цього AdBlue впорскується у випускну систему, звідки разом із відпрацьованими газами потрапляє в каталітичний нейтралізатор SCR. У каталітичному нейтралізаторі SCR між вихлопними газами і рідиною відбувається хімічна реакція, в результаті якої молекули NOx розпадаються на водяну пару, азот і CO2, що знижує кількість NOx приблизно на 10%. 80 відсотків.
Датчик NOx – що це таке? Звідки беруться відмови?
Система AdBlue при правильній експлуатації може мати тривалий термін служби і безвідмовну роботу. Однак не можна виключати і ризик виходу з ладу окремих компонентів. Однією з найпоширеніших несправностей, про які повідомляють водії, є вихід з ладу датчика NOx (оксиду азоту). Крім того, досить часто зустрічаються відмови насосів і форсунок, а також протікання баків.
Що стосується першої з цих несправностей, то датчик NOx, який відповідає за виявлення надмірно високої концентрації оксиду азоту, найчастіше виходить з ладу через проблеми з якістю рідини, що заливається в систему. Як перевірити датчик NOx? Найчастіше його несправність проявляється у вигляді падіння потужності двигуна через блокування, встановлені керуючим комп’ютером блоку.
Чи можна їздити з несправним датчиком NOx?
Відмова датчика NOx не призводить до зміни співвідношення паливно-повітряної суміші в двигуні. Це означає, що автомобіль продовжує виробляти ті самі вихлопні гази, що й раніше. Таким чином, власник може продовжувати експлуатувати автомобіль, єдина відмінність полягає у згаданій вище втраті потужності двигуна.
Чи пов’язане вирішення проблеми із заміною датчика? Це дорогий і досить складний ремонт, тому більшість водіїв хотіли б його уникнути. На щастя, як з’ясувалося, це можливо. Це допоможе Емулятор NOx. Це інтегральна схема, встановлена на місці датчика, яка запрограмована на постійне відображення правильного значення концентрації оксиду азоту. Вона забезпечує правильну роботу всієї системи AdBlue, яка, в свою чергу, знімає блокування потужності двигуна.