Слизьке дорожнє покриття та погане зчеплення коліс вимагатиме від автомобілістів більше уважності в зимовий період. Щоб ефективніше керувати машиною та не спровокувати ДТП у дорозі, краще зменшити тягу на колесах. Це вдасться зробити з допомогою певного функціонування КПП.
Потрібен крутний момент
Основною причиною ДТП на слизьких дорожніх покриттях є несподівана втрата зчеплення з дорогою. Таке буває при гальмуванні, під час якого сила тертя колодок може перевершити силу зчеплення поверхні. Також подібне буває через високий крутний момент на провідній осі коліс.
Якщо в ожеледь сильно натиснути на гальмівну педаль, то провідні колеса можуть почати пробуксовувати. На авто із заднім приводом пробуксовка завжди може закінчитися тим, що корму занесе і загубиться керованість. Для стабілізації авто потрібно відпустити педаль газу і змусити колеса знову вчепитися за дорогу. Машина з переднім приводом при пробуксовуванні провідної осі також втратить керованість і при поворотах відбудеться знесення.
Щоб зберегти керованість колеса, не повинні ковзати. Також необхідно зберегти потрібний момент обертання.
Стартуючи на першій передачі, досягти цього важко. Добре стартувати на першій передачі на сухій асфальтовій дорозі.
Немає потреби у високому моменті
У ожеледь підвищена тяга може обернутися деякими труднощами. Наприклад, потрібно стартувати на різкому підйомі, а позаду стоять машини. Автомобіліст перемикається на першу передачу, тисне на педаль акселератора та колеса починають шліфувати крижане покриття. Машина втратить зчеплення з дорогою, піде боком і зісковзне по схилу вниз, при цьому вдаривши машини, що стоять поруч.
Для плавного старту необхідно робити це другий передачі на МКПП. У цьому можна стартувати не з 3 тис. про. колінчастого валу, і з 1 тис. про. коли момент, що крутить, буде мінімальним.
Крім того, такий старт допоможе знизити кількість перемикань коробки, що допоможе зберегти стабільне обертання коліс. На другій передачі вдасться розігнатися, не перемикаючись, до 50 км/год.
На другій передачі вдасться зберегти стабільність, гальмуючи на крижаному покритті. Вона не дозволить набрати сильний розгін і допоможе скинути швидкість завдяки внутрішньому опору КПП та двигуна. Автомобіліст відразу відчує, як автомобіль сповільниться, відпустивши педаль газу.