Той, хто потрапив на виставку споживчої електроніки CES2022 у Лас-Вегасі, незважаючи на раптове скорочення ярмарку на один день та всупереч обмежувальним вимогам щодо боротьби з ковідом, прямував на зустріч із конкретною людиною, а може, точніше, зі знаменитістю. Ameca викликала інтерес, який бажають отримати багато instagramer-ентузіасти або автомобільні ютубери. Тому що із цим людиноподібним роботом можна дуже добре поспілкуватися. Він рухається так само, як людина, не виключаючи дрібні жести рук та гримаси на обличчі. Можливо, не так витончено, як у випадку з Яном Кобушевським, але вже точно не зрівняється з мімічними навичками, представленими братами Мрочковими „M як Miłość”.
Глядачі, більшість з яких були в захваті, терпляче чекали своєї черги, щоб отримати кілька хвилин спілкування з Амікою та можливість зробити з нею селфі. Деякі були в захваті від іронії та відстані, представленої машиною. Але були й скаржники: що вона дратівливо надує верхню губу, ніби ось-ось запечатає тюленя, і що навіщо кому б там не було. Для автора цих слів надія на те, що можна буде замінити вищезгаданого Мрочкова роботом, здатним ефективніше відтворювати емоції, є достатньою причиною, щоб докласти зусиль.
Автори проекту близькі до успіху. Їм просто необхідно попрацювати над поверхнею Амекі, адже сьогодні його нелюдське походження видають прозорі лікті та руки та прозора частина черепа, на якій помітно блимає біле світло.
Без людей
Заміна людини більш ефективними машинами, звичайно, не є чимось новим у розвитку промисловості та електроніки. Але робот, керований Окуляри та рукавички віртуальної реальності, це щось. Він настільки точний, що може підняти голку з підлоги, упіймавши її двома пальцями. Творцям таких пристроїв важко зупинитися, коли вони перераховують приклади потенційних застосувань – від знешкодження бомби за дорученням сапера, що працює на безпечній відстані, до ремонту літаків, що сіли на мілину через птицю, що врізалася в двигун машини.
Високоточний робот Beomni Fot.: PAP
Ось цікавий факт: у Сполучених Штатах дуже мало фахівців, кваліфікованих для ремонту двигунів після зіткнення з твариною, що літає. Тому авіакомпанії часто втрачають мільйони доларів протягом кількох днів, чекаючи на прибуття інженера. І вони можуть виймати птахів з двигунів по всьому континенту, сидячи в розкішному саду в Каліфорнії.
Той факт, що все більше і більше за нас роблять машини, означає, що люди все частіше не знають, аніж себе зайняти. І, на жаль, вони винаходять, часто беручи як безневинні жертви тварин. Поїлка для кішок з додатком, який показує, чи пила кішка; електронний лоток, який повідомляє власника про вагу фекалій кішки; нашийник, який показує в додатку, чи сидить собака або чухає себе; та електронна паличка, яку кладуть у рот собаці, щоб заспокоїти її.
Кішка на електронному лотку Фото.: Марцін Хлопась / Newsweek
Вони також винаходять матрац з датчиками, який повідомлятиме людей вранці, чи добре вони виспалися. Неоднозначність і складність людських емоцій і переживань та їх різна самоінтерпретація, що змінюється – це, звичайно, те, що варто проаналізувати. Але коли йдеться про якість сну, міжособистісний досвід вчить нас, що переважна більшість представників виду досягають досить високого рівня самосвідомості незабаром після пробудження. Деякі, тим не менше, вигадують ідею, завзяті, роблять її, а потім приносять на виставку.
І через таких людей практично неможливо оминути всі стенди на заході, який проводиться вже 50 років. Ви вестимете машину, сидітимете на матраці і не помітите перший у світі електронний парфумерний персоналізатор, який – звичайно, завдяки додатку – допоможе вам створити той запах, який ви хочете. Або – що гірше – BMW плавно змінює колір кузова так, як ви ніколи не зрозумієте, тому що не змогли запитати виробника про технологію.
Автомобільна промисловість на виставці CES2022
Автомобільний сектор дуже інтенсивно представлений на виставках електроніки. Але, незважаючи на великі стенди з більшими бюджетами, вони приваблюють набагато менше відвідувачів, ніж тісні приміщення, де демонструються електронні гаджети. Крім згаданого BMW, міняючого кольору, першого автомобіля, розробленого Sony (електричного, якщо хтось сумнівався), та вражаючого проекту Елон Маск.
Його імперія прорила тунелі, оброблені бетонними обручами, під ярмарковим комплексом. Vegas Loop – прототип нового виду транспорту – комбінація таксі та метро. Електромобілі їздитимуть містом у вузьких підземних тунелях без перехресть, перевозячи пасажирів між станціями. Сьогодні довжина коридорів становить трохи більше двох кілометрів, але планується збудувати понад 46 кілометрів маршрутів та 51 станцію.
Станція метро Vegas Loop Фото.: Марцін Хлопась / Newsweek
Проте не бракує тих, хто переконаний, що бетонні кола “Петлі Вегаса” – це підготовка не стільки до будівництва автомобільного метро, скільки до будівництва гіперпетлі, або того, що одного разу замінить поїзди та літаки. Маск планує побудувати невеликі капсули, які вміщуватимуть 28 пасажирів і рухатимуться зі швидкістю звуку в підземних тунелях із тиском, зниженим до одного відсотка від атмосферного. Таке перевезення між містами буде коштувати стільки, скільки автомобіля, і взяти в той же час, як повітря.
Однак, до цих пір 70 Tesla запустити під землею, перекладені пасажири. Звичайно, водіння, де ви стискаються в масажні крісла (чудові речі, особливо здоровий масаж ніг) і переконуйте купувати електронні коробки. Але, на жаль, є ті, кого неможливо переконати, і вони продовжуватимуть розвивати електронні рукавички, які розслабляють верхню кінцівку після тривалої сесії рукопису з інтенсивними кліками.
Електронні перекладачі
До речі, про переклад. Це те, що робить Krakow компанії Vasco Electronics, на запрошення яких ми відвідали виставку CES. Це більш ефективно, ніж люди, які вибивають дурні ідеї від інших людей, тому що в Лас-Вегасі вони продавали все, що принесли з собою. І вони принесли електронні перекладачі, які підтримують понад 70 мов і роблять переклади з будь-якої на будь-яку на льоту. Ви говорите з маленьким пристроєм польською мовою, а за мить воно говорить те саме датською. Але якщо данець воліє відповідати французькою, а ви хочете почути його німецькою, це теж можна зробити.
Ви, звичайно, можете знайти фен більш корисним, видаляючи вологу з волосся так, як це робить морський бриз у сонячний день – але можна ризикнути припустити, що це малоймовірно. Ціна обох продуктів схожа, але у сушарки майбутнього є досить добре працюючий аналог, який використовує традиційний, грубий метод „нагрівати повітря та дути”. Однак поліглотів мало.
Електронний перекладач Vasco Fot.: Марцін Хлопась / Newsweek
Назад до поляків. Васко запевняє, що їхній пристрій – єдиний у своєму роді, тому що, хоча подібні перекладачі виробляють ще дві компанії у світі, тільки в Кракові створено такий, що працює скрізь і без проблем. Обладнання – незалежно від країни, в якій знаходиться користувач – підключається до Інтернету через місцевий мобільний телефон і, таким чином, може підтримувати всі мови на постійній основі. Це було легко помітити у міжнародному натовпі на ярмарку. Це дійсно працює, хоча слід підкреслити, що перекладач не хотів перекладати лайливі слова філіппінки польською мовою, обмежившись загальнозрозумілою формою „путана”.
Компанія з Кракова хвалиться, що в пандемії – незважаючи на побоювання – не тільки уникла звільнень, а й збільшила чисельність персоналу до 130 осіб та обсяг продажів до 50 000. штук. Компанія також відкрила офіційні магазини в Барселоні, Будапешті та Римі, а її пристроями цікавляться служби по всьому світу: від Імміграційної служби Великобританії, яка придбала 100 пристроїв для співробітників, які зустрічають іноземців, що прибувають на острови, до поліції США та Франції, до Польського резервного агентства.
Інші польські акценти
На виставці CES 2022 було представлено ще п’ять організацій із Польщі. Дві компанії, що виробляють різне програмне забезпечення в залежності від потреб клієнтів, і одна, що розробляє власну ідею. Це система, розроблена для смарт-годин, що дозволяє покращити комунікацію в командах – особливо у широкоформатних магазинах – коли необхідно постійно обмінюватися інформацією про необхідність поповнення полиць чи збільшення кількості працівників кас.
Також був великий стенд Green Cell, краківської компанії, яка виготовляє всі види зарядних пристроїв. Цього року в Лас-Вегасі вона зосередилася на представленні обладнання для електромобілів, що дозволяє заряджати електромобілі швидше, ніж у стандарті, що поставляється автомобільними концернами, від домашньої розетки або навіть розетки на 230 В. Представники компанії трохи поскаржилися на меншу, ніж два роки тому (торік стаціонарна CES не відбулася через пандемію) відвідуваність, але в той же час оцінили, що на виставці присутні люди, набагато орієнтованіші в тематиці, які знають, чого вони хочуть , та зосереджені на конкретних рішеннях.
Також був представлений один польський стенд, який здивував своєю винятковою креативністю та інноваційністю. Пила, місто Великопольського воєводства, рекламувало себе як місце, сприятливе для інвестицій. Якби не його вроджений клас і вироблений такт, хотілося б жартома запитати, хто і скільки пив у Пілі, перш ніж висунути ідею про подібну поїздку до США. Але, можливо, це несправедливо і після презентації в Лас-Вегасі Sony вирішить виробляти свій електромобіль на північному заході Польщі. Або, принаймні, там буде створено компанію, яка вироблятиме сонцезахисні окуляри з вбудованим динаміком.